لزوم استفاده از دزدگیر اماکن

انتخاب سیستم هشدار صحیح می‌تواند یک تصمیم حیاتی برای حفظ اموال باشد. یک انتخاب اشتباه می‌تواند منجر به خسارت‌های غیر منتظره و سنگین در طول سالیان شود.

وجود سیستم حفاظتی مناسب به شما آرامش ذهن در منزل و یا کسب‌وکار وباعث حفاظت از هرگونه احتمال سرقت، تهاجم ، آتش‌سوزی و … می شود.

همه ی ما به جایی نیاز داریم که بتوانیم در آن احساس امنیت و آسایش کنیم، خانه‌ای که بتوانیم در پایان روز به آن برگردیم.

سیستم امنیتی چیست؟

اساسی‌ترین تعریف هر سیستم امنیتی در نام آن یافت می‌شود. این کلمه یک ابزار یا روشی است که توسط آن چیزی از طریق سیستم اجزای تعاملی و دستگاه‌ها محافظت می‌شود. در این مورد، ما در مورد سیستم‌های امنیت خانگی صحبت می‌کنیم که شبکه‌های دستگاه‌های الکترونیکی یکپارچه­ای هستند که با یک پنل کنترل مرکزی برای محافظت در برابر دزدان و سایر مهاجمان ، با هم هماهنگ می شوند.

مزایای داشتن سیستم امنیت منزل چیست؟

مطالعات متعدد نشان می‌دهند که خانه‌های بدون سیستم‌های امنیتی، در مقایسه با منازل مجهز به سیستم‌های نظارتی حرفه‌ای، تا سه برابر بیشتر در خطر سرقت هستند؛ زیرا دزدان به طور طبیعی فرصت‌طلب بوده و در جستجوی اهداف آسان هستند در نتیجه خانه‌های بدون سیستم‌های امنیتی، در ابتدای فهرست آنها قرار دارند.

زمانی که یک سیستم ایمنی منزل به صورت حرفه‌ای منزل شما را تحت نظارت قرار می‌دهد و شما این را با برچسب­های روی پنجره و علائم حیاط تبلیغ می‌کنید؛ به دزدها می­فهمانید که احتمال شکست و دستگیری آن‌ها بسیار زیاد است.

مزیت دیگر استفاده از این سیستم ها ، توانایی مدیریت از راه دور خانه شما است. از این راه می‌توانید سیستم امنیتی خود را از هر جایی در دنیا از طریق یک دستگاه متصل به وب، فعال و غیرفعال کرده و رفت و آمد به منزل را کنترل کنید و نیز از یک دکمه برای ایجاد یک واکنش فوری، استفاده کنید.

یک سیستم امنیت خانگی معمول شامل:

1- یک صفحه کنترل، که کنترل‌کننده اصلی سیستم امنیتی خانه است.
2- سنسورهای در و پنجره
3- سنسورهای حرکت برای فضای داخلی و بیرونی
4- دوربین‌های امنیتی سیم ­دار یا بی‌سیم
5- آژیر یا زنگ پر صدا

 

یک سیستم امنیتی چگونه کار می کند ؟

سیستم های امنیت منزل با مفهوم ساده ایمن سازی نقاط ورود به خانه با حسگرهایی که با یک صفحه کنترل یا مرکز فرماندهی نصب شده در یک مکان مناسب در خانه، کار می کنند.

صفحه کنترل: صفحه کنترل برای کنترل از راه دور معمولا دارای یک تاچ پد برای برنامه ریزی و تعامل آسان می باشد، برای سهولت کار صفحه کنترل می تواند با دستورهای صوتی کار کند و برنامه ریزی شود.

حسگرهای درب و پنجره:

هنگامی که سیستم امنیتی درپنل کنترل فعال است، این حسگرها با گزارش امن بودن نقطه ورود، با آن ارتباط برقرار می‌کنند. اگر یک در یا پنجره ناگهان باز شود؛ مدار امنیتی شکسته می‌شود و صفحه کنترل این را به عنوان نقضی در یک منطقه امن تفسیر می‌کند. یک هشدار پر صدا به صدا در می‌آید و به طور خودکار به مرکز کنترل انتقال داده می شود.

سنسورهای حرکت: این اجزای امنیتی، زمانی که فعال هستند با ایجاد یک ناحیه نامرئی که نمی تواند از بین برود و بدون اینکه آژیر به صدا در آید، یک فضای مشخص را محافظت می کند. این سنسورها به طور معمول برای حفاظت از اتاق­های حاوی اشیا ارزشمند و همچنین مناطق کم‌ رفت و آمدتر در خانه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

زنگ خطر پر صدا:

این زنگ به اندازه کافی بلند است تا همسایگان آن را بشنوند. هشدارهای امنیتی خانه با چند هدف متفاوت خدمت می‌کنند. اول، آن‌ها به مردم داخل خانه هشدار می­دهند که مشکلی رخ داده ‌است، همچنین به اندازه کافی تیز هستند تا دزد را فراری دهند و همسایه‌های نزدیک به موقعیت را خبر کنند.